^_^ here everything is mixed up ^_^

چه‌طور انسان‌ها فريب رنگ سـبـز را مي‌خورند
 
 

 تازه‌ترين تحقيقات نشان داده که خريداران ممکن است فقط و فقط برحسب رنگ بسته‌بندي و بدون در نظر گرفتن اطلاعات درج شده روي‌ آن، در مورد سالم‌تر بودن يا نبودن مواد غذايي در مقايسه با هم تصميم بگيرند.

 

انگار مهم نيست که انسان‌ها چه‌‌قدر باهوش باشند، به هر حال، باز هم فريب حقه‌هاي تبليغاتي را مي‌خورند و تحت‌تاثير قرار مي‌گيرند. از جمله شاهدان اين ادعا، مطالعه جديدي است که نشان مي‌دهد رنگي که براي بسته‌بندي آب‌نبات‌ها و شکلات‌ها به کار مي‌رود، در متقاعد کردن شما براي اين که اين مواد سالمند و مي‌توانيد آن‌ها را با خيال راحت‌تري بخريد،‌ موثر است.  


جاناتان شولد، استاديار ارتباطات در دانشگاه کورنل، در بخشي از مطالعه خود، ‌از 93 دانشجو خواسته تصور کنند که در صف صندوق فروشگاهي هستند، گرسنه‌اند و به بسته‌بندي‌هاي آبنبات‌ها نگاه مي‌کنند. سپس به آن‌ها آبنبات‌هايي را نشان داد که روي بسته‌بندي آن‌ها،‌ اطلاعات مربوط به کالري، با رنگ سبز يا قرمز درج شده بود. در بين آن‌ها، ميزان کالري، متفاوت بود و تنها رنگ‌ها بود که در دو دسته کلي وجود داشتند. با اين حال،‌ دانشجوها تصور کردند که آبنبات‌هاي داراي برچسب کالري سبزرنگ، کم‌کالري‌تر و در نتيجه سالم‌ترند، در حالي که اين دسته از آبنبات‌ها از اين نظر تفاوتي با آبنبات‌هاي داراي برچسب بسته‌بندي قرمز نداشتند.  


سپس شولد مطالعه خود را به صورت آنلاين انجام داد و آبنبات‌هاي با برچسب کالري سفيد يا سبز را به 39 نفر نشان داد. اين‌بار اغلب افراد، تصورشان اين بود که آبنبات‌هايي که برچسب کالري سفيد داشتند، کم‌تر از سبزها سالم بودند، که درست نبود. بنابراين،‌ باز هم رنگ سبز، افراد را متقاعد کرده بود که آبنبات‌ها سالم‌ترند. 

به اعتقاد شولد، بر اين اساس، قوانين موجود در مورد درج اطلاعات بر روي بسته‌بندي‌ها را مي‌توان تغيير داد. در واقع نتايجي که او به دست آورده نشان مي‌دهد که احتمالا اصولي در زمينه تاثيرگذاري رنگ بر خريداران وجود دارد و اين که رنگ برچسب روي بسته‌بندي‌ها چه باشد،‌ خيلي بيشتر از اطلاعات نوشته شده جلب توجه مي‌کند و اطلاعات بيشتري به خريداران مي‌دهد. 
 

 


 
 
تحولي نويدبخش در پيل‌هاي خورشيدي نانوکربني
 
 
 

تحولي نويدبخش در پيل‌هاي خورشيدي نانوکربني

محققان دانشگاه کانزاس توانسته‌اند ‏مؤثرترين پيل‌هاي فوتوولتائيک ساخته‌شده از نانوکربن‌ها در جهان را توليد کنند.

 

نانوکربن‌ها ‏براي کاهش شديد هزينه‌هاي فناوري فوتوولتائيک در آينده توان بالقوه‌اي دارند.‏

 

«شنکيانگ رِن» از دانشگاه کانزاس که با همکاري محققان موسسه فناوري ماساچوست اين ‏تحقيق را انجام داده است، گفت: «ما واقعا رکورد راندمان فوتوولتائيک تمام کربنه را ‏شکستيم، پيل‌هاي خورشيدي مبتني بر نانولوله‌هاي کربني تاکنون بطور متوسط راندمان کمتر ‏از يک درصد داشته‌اند، اگرچه اين مواد توان بالقوه بزرگي نشان مي‌دادند، اما با مشکلات ‏زيادي مواجه بودند که ما بعضي از آنها را رفع کرده‌ايم».

 

وي افزود: «اکنون راندمان افزاره ما به يک ‏و سه‌دهم درصد رسيده است، اين راندمان براي تجاري‌شدن کافي نيست؛ اما هنوز ما روي ‏افزايش راندمان و بهينه‌کردن آن کار مي‌کنيم.»

 

وي ادامه داد که يک پنل فوتوولتائيک براي ‏تجاري‌شدن بايد راندماني حداقل 10‌درصد داشته باشد.‏

 

اين محققان مي‌گويند: پنل‌هاي فوتوولتائيک ساخته‌ شده از نانومواد کربني مي‌توانند ‏منجر به پيشرفت فناوري خورشيدي شوند، زيرا از مواد کربني زيست‌سازگار، قابل دسترس و ‏ارزان ساخته‌ مي‌شوند و جذب نوري بالا و پايداري نوري بهتري دارند.‏

 

رِن توضيح داد: «ما در تحقيق خود از باکي‌بال‌هاي کربني، نانولوله‌هاي کربني و يک ‏مشتق گرافني استفاده کرديم، اين مواد نانو‌کربني بدون نياز به بسته‌بندي‌هاي مرسوم در ‏پيل‌هاي خورشيدي آلي، پايداري نوري قابل‌توجهي نشان مي‌دهند، ما واقعا دو نوع پيل ‏خورشيدي را در آزمايشگاه با هم مقايسه کرديم، يک پيل خورشيدي آلي استاندارد داشتيم و ‏پيل خورشيدي تمام کربنه خود را نيز ساختيم. سپس تحليل نوري اين دو را بدون هيچ ‏بسته‌بندي محافظتي، با هم مقايسه کرديم. پيل آلي استاندارد، چنان به سرعت تحليل رفت که ‏بعد از 100 ساعت اصلا عمل نمي‌کرد، در حالي که پيل خورشيدي تمام کربنه ما هنوز واقعا ‏به خوبي عمل مي‌کرد.»

 

در حالي که راندمان يک و سه‌دهم درصدي پيل‌هاي فوتوولتائيک نانوکربني اين ‏محققان، مانعي براي تجاري‌سازي اين فناوري است، محدوديت تئوري براي پيل‌هاي ‏فوتوولتائيک تمام کربنه 13 درصد است. اگر اين محققان بتوانند راندمان پيل‌هاي خود را به ‏اين حداکثر راندمان تئوري نزديک‌ کنند، امکان ورود اين پيل‌هاي نانوکربني به بازار فراهم ‏مي‌شود.‏


 
 
گشت و گذار در اتصالات مغز !
 
 

 

 

گشت و گذار در اتصالات مغز !
به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش علم و تکنولوژي خبرگزاري ANSA ايتاليا ، حرکت در شبکه مغز و کاوش پيچيدگي ارتباط بين سلول هاي عصبي ممکن شد.
 
براساس اين گزارش، تصاوير با وضوح بالا از ارتباط بين نورونها به ما اجازه روشن کردن مکانيسم هاي کنترل توانايي هاي شناختي، عاطفي و همچنين ادراک را مي دهد.


هدف از اين پروژه توسعه اولين نقشه کامل از اتصالات بين سلولهاي مغز است.
 
  داده حدود 2 ميليارد بايت حافظه را اشغال مي کنند، که معادل بيش از 400 دي وي دي است، و اطلاعات از اسکن هاي مغزي غير تهاجمي 68 داوطلب بزرگسال که در سلامت بسر مي برند به دست آمده است.
 
هدف نهايي جمع آوري مواد از حداقل 1400 نفر است.
 
براي فعال کردن مطالعات در حوزه وراثت مدارهاي مغزي، داوطلبان طوري انتخاب شدند که خواهر و برادر و يا حتي بهتر از دوقلو باشند .


پروژه Connettoma با همکاري 10 موسسه و مرکز تحقيقاتي در ايالات متحده و اروپا متولد شد .


هدف به دست آوردن يک نقشه مجازي از اتصالات بين سلول هاي مغزي است که به کشف روابط ميان مدارهاي مغز و رفتار مربوط مي شود.
 
اين حرکت و پژوهش به منظور تسهيل در جستجو براي برخي از بيماري هاي رواني مانند بيماري آلزايمر و اسکيزوفرني است.
 
اين پژوهش تأثير عمده اي بر فهم ما از مغز مي گذارد و مرحله اي براي پروژه هاي آينده است که به بررسي تغييرات در مدارهاي مغز در برخي از بيماري هاي رواني مي پردازد.


داده هاي جمع آوري شده اطلاعات، ارتباط بين سلولهاي مغزي است که با استفاده از دو روش مختلف تصويربرداري رزونانس مغناطيسي و عملکردي انجام شده است.
 
اول به نام اتصال عملکردي در حالت استراحت است و در نوسانات خود به خودي در سيگنال رزونانس رخ مي دهد که در ماده خاکستري مغز است و دوم، تصاوير منتشر شده اطلاعات مربوط به اتصالات را فراهم که عبور از ماده سفيد است .

 
 
آلودگي هوا رشد مرجان‌ها را کاهش مي دهد
 
 

 

 

آلودگي هوا رشد مرجان‌ها را کاهش مي دهد
پژوهشگران براي نخستين بار ارتباط بين سرعت رشد مرجان‌ها و آلودگي‌هاي ناشي از فعاليت‌هاي انساني را به صورت روشن نشان داده‌اند. آنها دريافته‌اند که آلودگي ناشي از ذرات معلق در هوا که بيشتر ناشي از سوختن زغال سنگ يا فوران‌هاي آتشفشاني است مي تواند ميزان نور خورشيد دريافتي مرجان‌ها را کاهش داده و همچنين به کاهش دماي آب محل زندگي آنها منجر شود.

نتايج مطالعه تيمي از دانشمندان انگليسي، استراليايي و پانامايي که در نشريه "نيچر ژئوساينس" منتشر شده نشان مي دهد اگرچه صخره‌هاي مرجاني در زير آب رشد مي کنند، اما به تغييرات ايجاد شده در تراکم آلاينده ذرات معلق اتمسفري واکنش نشان مي دهند. مرجان‌ها کلني‌هايي از سلول‌هاي جانوري ساده بوده، اما به جلبک‌هاي فتوسنتز کننده براي تامين انرژي و مواد مغذي مورد نياز خود وابسته هستند.

صخره‌هاي مرجاني متنوع‌ترين زيست بوم اقيانوسي هستند و حدود 25 درصد از گونه‌هاي اقيانوسي براي تامين مواد غذايي و سرپناه خود به آنها وابسته هستند. تا پيش از اين، مطالعات مختلف آسيب پذيري صخره‌هاي مرجاني نسبت به تغييرات آب و هوايي و افزايش اسيديته آب اقيانوس‌ها را نشان داده بودند، اما مطالعه اخير براي نخستين بار ارتباط بين رشد صخره‌هاي مرجاني و تراکم آلودگي ذرات معلق اتمسفري را به طور مشخص ثابت کرده است.

ذرات معلق موجب انعکاس نور خورشيد و روشن‌تر شدن ابرها مي شوند. از اين رو، نور موجود براي فتوسنتز صخره‌هاي مرجاني و دماي آب کاهش مي يابد. اين عوامل در کنار هم موجب کند شدن آهنگ رشد صخره‌هاي مرجاني مي شوند.

در اين مطالعه از ترکيب گزارش‌هاي ثبت شده درباره اسکلت مرجان‌ها، مشاهدات به دست آمده از کشتي‌ها، شبيه سازهاي الگوي آب و هوايي و مدل سازي آماري استفاده شده است. دانشمندان اميدوارند نتايج کسب شده از اين مطالعه به درک بهتر از تغيير احتمالي نرخ رشد مرجان‌ها در آينده منجر شده و نه تنها سطح دي اکسيد کربن بلکه آلاينده‌هاي ديگر مانند ذرات معلق نيز مورد توجه قرار بگيرند


 
 
 
تصويري جديد از يک ستاره در حال مرگ
 
 
 

تصويري جديد از يک ستاره در حال مرگ

ستاره‌شناسان اروپايي تصويري از يک ستاره در حال مرگ را مخابره کرده‌اند که در حال به نمايش‌گذاشتن نور و رنگ خود است.

 

 اين ستاره سه هزار و 300 سال نوري از زمين فاصله دارد.

 

اين تصوير که توسط «تلسکوپ خيلي بزرگ» متعلق به «رصدخانه جنوبي اروپا» در شيلي رصد شده است، يک ابر سبزرنگ درخشان از گاز موسوم به «سحابي سياره‌اي» را نمايش مي‌دهد.

 

اين سحابي بخشي از پايان چرخه حيات تمامي ستارگان به اندازه خورشيد يا بزرگ‌تر است.

 

آن‌چه مشاهده مي‌شود يک ستاره کهنسال است که خودش را در درون فضا منفجر کرده و هم‌اکنون توسط حباب عظيمي از گاز درخشان محاصره شده است.

 

گفته مي‌شود خورشيد نيز در چند ميليارد سال آينده چنين رفتاري را از خود بروز خواهد داد.

 

اکسيژن رنگ سبز را به اين حباب گازي اعطا کرده، در حالي که درخشش آبي-سفيد در کنار ابر سبز، مرکز بسيار داغ ستاره است که به تدريج خنک مي‌شود و مي‌ميرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






. جمعه 23 فروردين 1392 . 21:6
^_^ here everything is mixed up ^_^
ABOUT

این وب مجهز به دوربین مدار بسته میباشد اومدی تو نظر یادت نره ✖ ◄▼►◄▼►▲◄▼►▲◄▼ دست به سینه بشین می خوام حرف بزنم! باید این چیزا رو بدونی: اینجا چاردیواری اختیاریه ! هر جور رفتار کنی همون جوری هم جواب میگیری ! ●●· هر روز شادتر از دیروزیم ✿✿✿ ◄▼►◄▼►▲◄▼►▲◄▼ ✖ نظر خصوصی ممنوع ✖ ✖ ورود هر بی جنبه ممنوع!!:D ✖ ✖ ورود افرادی که میخندی بهشونــ پرروو میشـــن ممنوع:D ✖ ✖هر کسی و که دلم بخواد لینک میکنمــــ✖ ✖ج کامت هارو مدیریت وبلاگ میده.✖ ◄▼►◄▼►▲◄▼►▲◄▼ ●●•مسلط به دو زبان زنـده دنیا : 1) زبون آدمـــــــــــــی زاد✔ 2) زبون نفــــــــــــهمی✔ باتشکر
CATEGORIES
TAGS
..DAILY.. ابزار وبلاگ
خرید لایسنس نود32
فرار مغزها ...
♂☠ يــــہ پســـر פֿــآص ☠♂
❤قلــــــــــــــــبم
دخترونه:)
دانلود همه چیز که دخترا وپسرا دوس دارن
وبلاگ رسمی علیرضا روزگار
کلبه عشق
유♥웃انتهای عشق유♥웃
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اینجا همه چی درهمه و آدرس anos.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





OTHER